نماینده امور صنفی میوه‌وتره‌بار همدان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه چرا مأموران شهرداری لباس فرم نمی‌پوشند تا برای مردم نمایان شوند؟ گفته متأسفانه برخی از این مأموران با کسبه زدوبند می‌کنند و از تخلفات آنها می‌گذرند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان،  کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان چهارشنبه 8 آذر در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: باید با حذف دستفروشان و فروشندگان میوه با وانت، از اصنافی که طبق قانون مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، حمایت کرد.

وی افزود: متأسفانه دستفروشانی در سطح شهر و به ویژه در سرگذر بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیات و عوارض اقدام به فروش می‌کنند که با ادامه یافتن این کار حقوق کسبه ضایع می‌شود.

وی ادامه داد: با پیاده‌راه شدن میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان، وضعیت دستفروشی در سطح شهر شدیدتر خواهد شد بنابراین باید اقدامی در این حوزه صورت بگیرد.

گردان اظهار کرد: متأسفانه خود مغازه‌دارها و کسبه سرگذر حریم را رعایت نمی‌کنند و سد معبر ایجاد می‌کنند که باید تذکر داده شود همچنین وضعیت بهداشت جوی در محوطه سرگذر باید مورد توجه خدمات شهری قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این زمینه تصریح کرد: به هم‌پیوستگی مغازه‌ها در بازار میوه و تره‌بار سرگذر منجر شده نتوانیم سطل آشغال برای این محل تعبیه کنیم و متأسفانه برخی کسبه‌ها هنگام ظهر و شب تفاله میوه‌های خود را وسط این بازار می‌ریزند که این امر موجب ایجاد وضعیت بهداشتی نامناسبی برای این منطقه می‌شود.

مجید درویشی ادامه داد: به اتحادیه میوه‌وتره‌بار پیشنهاد داده‌ایم هر مغازه‌دار زباله‌های خود را در سطل زباله ویژه خود بریزد و در ساعات 13 ظهر و 21 شب، آنها را جمع‌آوری کنیم اما متأسفانه همکاری ندارند.

سرگذر دیوار مهربانی زده می‌شود

وی با بیان اینکه درنظر داریم دیوار مهربانی با همکاری اتحادیه میوه‌وتره‌بار در منطقه سرگذر ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: با ایجاد این دیوار، باکس‌هایی در این دیوار تعبیه می‌شود تا کسبه میوه‌های کم‌کیفیت خود را در آنها بریزند تا افراد نیازمند از آنها استفاده کنند.

درویشی درباره سدمعبر در سرگذر نیز گفت: بیش از 10 دستفروش در این منطقه دیده نمی‌شود اما خود کسبه حریم را رعایت نکرده و موجب سد معبر می‌شوند.

نماینده جامعه اسلامی بازار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه وضعیت میدان‌بار و ترافیک در این منطقه به گونه‌ایست که برخی کسبه ساعت 10 به مغازه خود در سرگذر می‌رسند، گفت: بنابراین نمی‌توان در اوایل صبح برای ورود وانت‌بارها و خودروها محدودیت ایجاد کرد.

علیرضا شمس تصریح کرد: از شهرداری خواستاریم در هر 4 منطقه شهر همدان بازارچه‌های میوه‌وتره‌بار احداث کند که از این طریق وانت‌بارها ساماندهی شده و دسترسی مردم راحت‌تر و با پیاده‌راه شدن خیابان اکباتان و میدان امام(ره) آسیبی به فضای گردشگری شهر زده نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهرداری می‌خواهیم نصب بلندگو برای پخش اذان و احداث سرویس بهداشتی را در منطقه سرگذر ر دستور کار قرار دهد.

در حاشیه این جلسه نماینده امور صنفی میوه‌وتره‌بار همدان با انتقاد از اینکه چرا مأموران شهرداری لباس فرم نمی‌پوشند تا برای مردم نمایان شوند؟ گفت: متأسفانه برخی از این مأموران با کسبه زدوبند می‌کنند و از تخلفات آنها می‌گذرند.

مطهری ادامه داد: رئیس کنترل و نظارت شهرداری همدان وقتی اظهار می‌کند در محوطه سرگذر سد معبر نداریم پس این همه عکس سد معبر از کجا می‌آید؟!

درویشی در ادامه این مبحث گفت: کسی که چنین مبحثی را ادعا می‌کند باید اثبات کند که چنین چیزی واقعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 8آذر96