سخنگوی ستاد شفافیت همدان گفت: اجرای طرح «شفافیت داوطلبانه» به منظور افزایش کارآمدی و مسئولیت پذیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در راستای بیانات مقام معظم رهبری است.

شهاب میرزاپور، سخنگوی ستاد دانشجویی شفافیت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در همدان، اجرای طرح «شفافیت داوطلبانه» را در راستای افزایش کارآمدی و مسئولیت پذیری مجلس شورای اسلامی ارزیابی کرد.


وی گفت: ستاد مرکزی شفافیت همدان متشکل از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های همدان است که ساماندهی و اجرای طرح «شفافیت داوطلبانه» نامزدهای انتخابات مجلس همدان را بر عهده دارند که از نظر هدف غایت امر به معروف و نهی از منکر حاکمین نسبت به ارائه اطلاعات حق مردم با اولویت نامزدهای انتخاباتی و سپس نمایندگان مجلس و از نظر راهبرد، ایده ای مبتنی بر «شفافیت داوطلبانه» است.


شهاب میرزاپور درباره مهمترین نقطه قوت این طرح گفت: مهمترین نقطه قوت این طرح، استناد به بیانات مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی بودن این طرح است، از طرفی هم دغدغه ما فراجناحی و فرا حزبی بودن این طرح میباشد.

 

وی درباره محور های این طرح گفت: محورها عمدتا با دوهدف اصلی انتخاب شده اند که در نگاه اول محور هایی که ضامن نظارت مردمی و پاسخگویی مسئولان در قبال عملکردشان است که شامل ثبت و اعلام عمومی وعده های انتخاباتی، مشاغل پیشین، فعالیت های شاخص انتخاباتی، طرح های ارائه شده، مشروح آرا در صحن علنی و کمیسیون و حضور و غیاب در صحن علنی و کمیسیون است.


نگاه دوم نیز مربوط به هزینه های انتخاباتی، سفرهای خارجی، توصیه نامه ها، مهمانان به کمیسیون و مجلس و هدایاست.


شهاب میرزاپور در پاسخ به این سئوال که آیا تعداد محورهای طرح شفافیت داوطلبانه مجلس زیادی نیست، گفت: تعداد شاخص های اطلاعاتی برای شفافیت مجلس بیش از ۹۰ شاخص است که تنها ۱۵ مورد از این شاخص ها در ستاد شفافیت مجلس همدان قرار است، پیگیری شود.



منبع: خبرگزاری دانشجو

تاریخ انتشار: 10بهمن94